Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Futuryzm w nowościach

Najpierw widzimy concepty aut, po czym zarys conceptu jest wykorzystywany w samochodach seryjnych. Mało kto później pamięta o koncepcyjnych bolidach a niekiedy są one o wiele ciekawsze od ostatecznej wersji samochodu lub całkowicie odmienne z plusem dla stylistyki. W dzisiejszych nowościach skupimy się między innymi na takich samochodach.











1.Renault Twizy RS F1 Concept (2013)


                                                                              fot.Renault

W zeszłym roku byliśmy świadkami debiutu (samochodu?) jedynego w swoim rodzaju. Mowa o modelu Renault Twizy. Samochód całkowicie elektyryczny o mocy 17KM. Producent jednach chciał nas jeszcze bardziej zaskoczyć odmianą RS F1 która dzięki systemowi KERS dodaje do naszego malucha 80KM. Co ciekawe dzięki temu możemy osiągnąć pierwszą (i ostatnią) setkę w 6 sekund! Twizy otrzymał sportowy pakiet wizualny, mase spojlerów oraz dyfuzorów. Jednak naszym zdaniem jest to samochód totalnie bezsensowny...



2. Audi TT ultra quattro Concept (2013)


                                                                       fot.Audi


Seryjne, aluminiowe nadwozie TT nie waży wiele. Ale na potrzeby tego projektu ulepszono koncepcję Audi Space Frame (ASF), odchudzając strukturę karoserii o 43 kg. Uwzględniając zoptymalizowane elementy dodatkowe, ciężar zmniejszono o 100 kg. By poprawić prowadzenie pojazdu, konstruktorzy przenieśli ciężar ze skrajnych stref samochodu do jego środkowej części. Np. mniejszy niż ołowiowy, ważący niespełna cztery kilogramy akumulator litowo-jonowy umieszczono we wnętrzu pojazdu, pod siedzeniem kierowcy. Dzięki wszystkim zabiegom ciężar prototypu, w porównaniu do modelu seryjnego, zredukowano o 300 kg. Auto waży teraz tylko 1 111 kg. Do jego napędu służy jednostka 2.0 TFSI o mocy 310 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Silnik również poddano modyfikacjom, zmieniając m.in. skrzynię korbową, wałki, koło zamachowe, miskę olejową i niektóre inne podzespoły. Rozwiązania te obniżyły ciężar pojazdu o 25 kg. Audi obiecuje "setkę" w 4,2 s, czyli o 1,3 s szybciej niż model seryjny. Prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Napęd na wszystkie koła przenoszony jest poprzez 6-stopniową przekładnię.



3. Porsche Panamera (2014)


                                                                        fot.Porsche


Do Sieci przedostały się pierwsze zdjęcia odświeżonej Panamery. Uwagę zwraca to, że w ofercie znajdą się nieco wzmocnione wersje silnikowe, w tym odmiana hybrydowa E-Hybrid. W zakresie stylistyki oczywiście nie ma co liczyć na rewolucję. Jak na Porsche przystało, zmiany są subtelne: przestylizowany zderzak przedni oraz lekko zmodyfikowane reflektory. Z tyłu pojawił się nowy zderzak i nieco poprawione lampy wykonane w technologii LED.Nowością jest wprowadzenie Panamery S E-Hybrid, która najprawdopodobniej zastąpi dotychczas oferowany model S Hybrid. Pojazd wyposażono w 3,0-litrowy silnik benzynowy w układzie V6. Wspomaga go motor elektryczny połączony z zestawem akumulatorów. Taki układ generuje w sumie 416 KM, dzięki czemu samochód ma osiągać pierwsze 96 km/h w około 5,5 s.Odświeżona Panamera S nie będzie już napędzana 4,8-litrowym silnikiem V8 o mocy 400 KM. W wersji po faceliftingu Panamera S dostanie podwójnie turbodoładowany, 3,0-litrowy silnik w układzie V6, który będzie generował 419 KM i 521 Nm momentu obrotowego. Już niebawem niemiecki producent powinien udostępnić oficjalne oświadczenie prasowe, a wtedy będziemy mogli potwierdzić powyższe informacje.

1 komentarz:

  1. Renault Twizy RS F1 Concept - podzielam twierdzenie o bezsensowności. Co ci po systemie KERS, jak wykorzystasz go, rozpędzisz się do tych 100 km/h w 6 sekund i po kilku sekundach zatrzymasz się, bo bateria osiągnęła poziom naładowania równy 0. Bezużyteczny.

    Audi TT ultra quattro Concept - Czemu takiego pomysłu nie mogli zrobić z TT RS-em? Auto z jeszcze większym potencjałem i równie dużymi możliwościami odchudzenia. Wtedy z całą pewnością na torze auto mogłoby konkurować z R8 V10.

    Porsche Panamera - Przód bardziej agresywny, zaś tył przypomina mi tył głowy ośmiornicy (grafika - http://img.interia.pl/sport/nimg/5/4/Osmiornica_Paul_Hiszpanie_4384103.jpg). Bardzo niezdarny pomysł upiększania tego mało urodziwego Porsche. Czekamy na wersję Shooting Brake, który będzie dużo ciekawszy.

    OdpowiedzUsuń