Groźny rywal MINI
Ci, który chcieli się wyróżnić w swoim małym samochodzie najczęściej
kierowali swoje kroki do salonu MINI. Teraz wybór jest trudniejszy, bo na rynek
wszedł Opel Adam, który oferuje prawie tyle samo możliwości za dużo mniejsze
pieniądze.
Klasa najmniejszych lifestylowych samochodów do niedawna była
zdominowana przez MINI I FIAT-a 500. Kilka tygodni temu do tego duetu dołączył
Opel Adam, który ma bardzo poważne plany, jeśli chodzi o namieszanie w tej
grupie aut.
Prezentowany egzemplarz, to usportowiona wersja Slam, która wyróżnia się
diodowymi światłami, aluminiowymi nakładkami na pedały i felgami wykonanymi z
tego samego stopu. Aby było jeszcze ciekawej Dach, felgi i nawet atrapa
chłodnicy pomalowana jest w kontrastujący biały kolor, który idealnie dopełnia ubarwionego
na granatowo Adama. Sama sylwetka jest miła dla oka i – jeśli patrzymy na przód – dynamiczna. Znakiem
charakterystycznym nowych modeli spod znaku błyskawicy są przetłoczenia
przednich drzwi, które nie ominęły i tego modelu. Innym akcentem jest kolejne
załamanie sięgające od klamki drzwi po tylne błotniki. Tył zdominowany jest
przez ogromne światła w tylnych zderzakach. Same światła utrzymane są trochę w
stylu Opla Astry GTC, co wraz z niewielkim spoilerem ma pełnić rolę
dynamizującą Adama.
Wnętrze robi jeszcze lepsze wrażenie. Bardzo ładna stylistyka kokpitu,
ciekawe zegary, dotykowy wyświetlacz centralnego ekranu i panel klimatyzacji zbierają
bardzo pozytywne noty za styl. Jeszcze lepsze oceny zbierają fotele częściowo
skórzane, które wyglądają bardzo masywnie. Zapewniają przy tym bardzo dobre
trzymanie boczne i nie zabierają zbyt dużo i tak niewielkiej przestrzeni na
tylnej kanapie. W największy zachwyt wprawia podsufitka podświetlana diodami.
Zupełnie jak w Rolls Royce-ie Phantomie, który kosztuje co najmniej tyle, ile 35
Adamów. To, co jednak najbardziej urzekło w tym samochodzie to nie obieg
kontrolny wskazówek zegarów, a stacja Chilly Zet, która zaserwowała idealną dla
klimatu auta muzykę zaraz po uruchomieniu samochodu. Absolutnie uważam, że to jedyna
słuszna stacja radiowa do Adama – stanowi absolutne uzupełnienie stylu
samochodu.
Adam, to samochód, który w palecie póki, co nie ma żadnego chwytającego
za serce silnika. Najmocniejszą wersją jest wolnossący motor 1,4 o mocy 100 KM
i właśnie ten silnik znalazł się pod maską prezentowanego auta. Samą jednostkę
można potraktować, jako zaledwie optymalną wersję do sprawnego poruszania się
po miejskich arteriach, jednak z drugiej strony to nie silnik jest
najważniejszy w całym samochodzie, lecz to, jakie wrażenie samochód będzie
sprawiać tam, gdzie się pojawi. Z tego, co sam zdążyłem zauważyć Adam na
ulicach wręcz magnetycznie skupia na sobie uwagę. Jeśli chodzi o prowadzenie,
to maluch Opla prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, co jest zasługą stosunkowo
dużego rozstawu osi. Ponadto samochód w komfortowy sposób wybiera nierówności
bez uszczerbku na dynamice. Jedyna rzecz, która irytowałoa, to zbyt czuły pedał
gazu – lekkie muśnięcie wybijało jednostkę w rejony czerwonej skali
obrotomierza.
Opel Adam jest bardzo ciekawą alternatywą dla osób chcących się wyróżnić
na ulicach, a nie chcą na auto przeznaczać niebotycznych pieniędzy. Jest to
bardzo poważny argument na korzyść Adama, który może się okazać sukcesem małego
Opla. Cena podstawowej wersji wynosi blisko 43 tysiące złotych, zaś
prezentowany model, to wydatek już 61 tysięcy. Za te pieniądze w cenniku MINI
nie mamy, czego szukać.
Możliwości indywidualizacji małego Opla jest bardzo dużo |
Z tej perspektywy Adam robi wrażenie, jakby uśmiechał się pod nosem |
Malowanie felg to dopłata tylko... 200 złotych. Nic, tylko korzystać |
Adam to bardzo zgrabny i stylowy mieszczuch. Opel pokazuje, że ładne auto nie musi być retro |
Taki wzór lamp to już znak rozpoznawczy Opla |
Kokpit wygląda bardzo nowocześnie i efektownie |
Siedzenia są wygodne i bardzo dobrze wyprofilowane |
Podoba Wam się taki panel klimatyzacji? |
Jedyna słuszna stacja radiowa do tego auta |
Gwóźdź programu - oplowska konstelacja gwiazd |
Prawda, że bardzo ładnie wygląda? |
Foto. Łukasz Walas (lukaszwalas.blogspot.com)
Pora na moją "ripostę" :P
OdpowiedzUsuńhttp://v8supercharged.blogspot.com/2013/07/test-drive-pt-9-siemasz-adam.html ;)