1.Peugeot 308 SW (2014)
fot.Peugeot
Peugeot 308 SW zadebiutuje oficjalnie podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie (6-16 marca 2014 r.). Auto powstało na nowej, modułowej platformie EMP2, która posłużyła już do budowy "308" w wersji 5-drzwiowej oraz Citroena C4 Picasso i Grand Picasso. W efekcie jest o około 140 kg lżejsze od poprzednika. Stylizacją i wystrojem kabiny 308 SW nie różni się od odmiany 5-drzwiowej - ma stonowane, eleganckie linie, boczne szyby o sporej powierzchni oraz minimalistyczną deskę rozdzielczą z umieszczonym "piętro wyżej" panelem wskaźników. Kombi mierzy 458 cm długości i 147 cm wysokości, zaś pojemność jego bagażnika wynosi 610 l. To jeden z najlepszych wyników w klasie (dla porównania, Octavia Combi mieści 610 l, Golf Variant - 605 l, a Civic Tourer - 624 l). Wykorzystanie przestrzeni ułatwiają regularne kształty, płaska podłoga po złożeniu tylnych siedzeń oraz dodatkowe schowki przy nadkolach.
2.Ford C-MAX Solar Energi Concept (2014)
fot.Ford
Ford C-Max Solar Energi Concept wyposażone jest w silnik spalinowy i elektryczny. Korzystać on będzie z energii Słońca Pełne naładowanie baterii pozwoli pokonać 33 kilometry. Samochód koncepcyjny oglądać będzie mogła publiczność wystawy elektroniki konsumenckiej CES w Las Vegas rozpoczynającej się 7 stycznia. Potem firma rozpocznie testy prototypu aby sprawdzić czy seryjna produkcja jest możliwa. Jak zapewniają przedstawiciele Forda, całodzienne ładowanie akumulatorów auta z wykorzystaniem energii słonecznej zapewni takie same osiągi, jakie oferuje standardowy C-MAX Energi plug-in hybrid, którego zasięg wynosi 620 mil (998 km), przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym około 2,5 l/100 km. Wyniki badań zdecydują czy pojazd ten trafi do produkcji.
Peugeot 308 SW - nie wiem czemu, ale z tyłu 308 przypomina Jaguara XF w wersji kombi.
OdpowiedzUsuńFord C-MAX Solar Energi Concept - Ekologia powoli zaczyna iść we właściwym kierunku, ale nadal to jeszcze nie jest to. Czekam na ogniwa wodorowe.