Fot. autoblog.com |
Jak
widzicie na powyższym przykładzie, nie tylko Europejczycy budowali trzydrzwiowe
kombi. Ciężko jednak stwierdzić, czy Amerykanom, Pontiac Firebird Hurst Hauler bardziej
służyłby do polowań na zwierzynę, czy na hamburgery w pobliskim barze z nie
mniej szybkim jedzeniem.
Bardziej
rodzinny Firebird został pokazany światu podczas SEMA Motor Show w 2000 roku i
gdyby nie dość mocno nadmuchana nadbudówka zamiast klapy bagażnika, to nie
odróżnilibyście Hurst Haulera od zwykłego, ale też flagowego Pontiaca. No może
trochę przesadziłem – parę zmian jest. W tym zlepku chowanych reflektorów,
poczwórnych wlotów między nimi, a także za przednimi kołami, zdecydowano się
zamontować inne lusterka, tylny zderzak i układ wydechowy.
Wewnątrz
różnic między tym, a zwykłym Firebirdem jest jeszcze mniej, a wszystkie z nich
mieszcząc się za przednimi fotelami. Przede wszystkim mowa o dużo większej
przestrzeni nad głowami pasażerów, gdyż w Hurst Haulerze linia dachu nie opada
gwałtownie zaraz za kierowcą. To samo można powiedzieć o przestrzeni bagażowej,
jednak tutaj trudno stwierdzić, czy otwierany sam „box” (dach i wszystkie
ściany nadbudówki) pomoże załadować typowego Spike-a na niedzielne polowanie.
Tym
poszukiwacze zmian na pewno będą zawiedzeni, bowiem z pewnością oczekiwali
czegoś więcej, dlatego już zapraszam pod maskę. Tam standardowy silnik LS1
otrzymał zmodyfikowane sprężyny zaworów oraz wałek, świece zapłonowe, filtr
powietrza i wtryskiwacze paliwa. Dzięki temu Small Block jest w stanie rozwinąć
375 KM.
Nie
jest to mało, zwłaszcza w połączeniu z dość solidnym momentem obrotowym,
dlatego też popracowano również nad zawieszeniem i układem kierowniczym.
Standardowe sprężyny zastąpiono zestawem od Eibacha, zmieniono również wahacze
i zamontowano wyścigowy układ kierowniczy. Dla wypełnienia efektu owinięto
chromowane, pięcioramienne felgi American Racing Torque Thrust II w opony BF
Goodrich o rozmiarze 295/35 ZR18.
Na
koniec dodam, że nie jest to pierwszy Firebird, który został przerobiony na
bardziej rodzinnego Shooting Brake-a. Podobnym modyfikacjom uległ każdy z
poprzednich generacji samochodów, których zdjęcia możecie zobaczyć poniżej.
Fot. carpictures.com |
Fot. oldconceptcars.com |
Fot. camaro5.com |
Fot. camaro5.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz