Chyba
bardzo, skoro przed samymi świętami Lamborghini pokazało następcę Gallardo. Po
10 latach panowania, dziesiątkach specjalnych wersji i 14 tysiącach egzemplarzy
(to ponad połowa całej produkcji Lamborghini na przestrzeni 50 lat!) przyszła
pora na nowe. Inne nowości też nie są bez znaczenia, jednak to model z Sant’Agata
przyćmił wszystkie ubiegłotygodniowe pokazy.
1. Lamborghini Huracan LP610-4
Fot. Lamborghini
Przygotujcie
się na silny podmuch wiatru, który w 3,2 sekundy przekroczy 100 km/h, zaś po
kolejnych 6,7 sekundy rozwinie 200 km/h i to nie koniec. W najgroźniejszym
momencie może zawiać nawet do 323 km/h. Wszystko za sprawą 10 cylindrowego
silnika o pojemności 5,2 litra i mocy 610 KM, który za pośrednictwem
dwusprzęgłowej przekładni o 7 przełożeniach rozsyła moc na obie osie (zapewne w
proporcji 30:70). Żeby Was jeszcze bardziej przekonać do najnowszego Lambo
zdradzę, że stosunek mocy do masy wynosi jedynie 2,33 kg/KM. Już teraz
spekuluje się o następcach wersji Superleggera, Performante i Valentino
Balboni.
2. Mercedes-Benz C
Fot. Mercedes-Benz
To
auto nie przypomina Wam któregoś z większych modeli? Dwie generacje temu C
klasa przypominała E, zaś obecna, to miniaturka S. Mimo, że to „mini S”, auto
urosło i to dość bardzo – 9,5 cm przybyło na długość i 4 cm na szerokość.
Pomimo rozciągnięcia nadwozia, samochód stracił na wadze 100 kg. Gama silnikowa
zaczyna się na 156 konnej jednostce (C180), a kończy się póki co na 184 konnym
wariancie (C200). Wśród diesli dostępny jest tylko jeden motor (C220 BlueTEC)
liczący 170 KM. Każdą z wersji będzie można wyposażyć w napęd na cztery koła i
skrzynię automatyczną. Ceny rozpoczynają się od 126 tysięcy złotych.
3. MINI John Cooper Works Concept
Fot. MINI
Jeszcze
nie zdążyliśmy ochłonąć po premierze najnowszej odsłony MINI, a już ukazały się
zdjęcia topowej odmiany JCW. Pod maską znajdzie się ten sam silnik, co w
Cooperze S z tą różnicą, że jednostka otrzyma jeszcze większe ciśnienie
doładowania, czego efektem będzie moc około 220 KM. Nowy model poza indywidualnymi
elementami nadwozia i wnętrza otrzyma też sztywniejsze zawieszenie i
skuteczniejsze hamulce, co jest tu wręcz oczywiste.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz