|
Źródło: tuningfever.fr |
Na pewno znacie supersportowy
model XJ220. Pewnie nie wielu z was kojarzy wyczynowy model XJR-15. Powstało
zaledwie 50 egzemplarzy, tylko dlatego, aby auto mogło dostać homologację FIA. Swego
czasu był to najdroższy samochód dopuszczony do ruchu na świecie (kosztował
ponad 960 tysięcy dolarów).
Auto wygląda wręcz fenomenalnie i
na tle konkurencji pomimo swojej surowości, potrafi zachwycić. Nadwozie auta
jest dostrojone pod jak największym kątem na aerodynamikę. Nie ma tu miejsce na
choćby typową dla jaguarów atrapę chłodnicy, czy kota montowanego na
masce. Może to i dobrze, bo dzięki temu auto nie wyglądało tak dziadkowo. Felgi
na przedniej osi miały rozmiar 17 cali. Te z tyłu – 18. W środku nie można było
znaleźć niczego innego jak carbon, kilka zegarów i nie wiele więcej przełączników.
W środku nie było nawet kratek na wentylację, a pasażer przed sobą miał jedynie
pałąk do trzymania. Niestety auto produkowano tylko przez 2 lata.
Pod maską umieszczono silnik V12
o pojemności 6 litrów. Moc maksymalna takiego agregata wynosi jednak jedyne 450
koni mechanicznych. Takie możliwości silnika pozwalają osiągnąć setkę już po
niespełna 4 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi prawie 300 km/h.
Prowadzenie nie było jego domeną, bo jak wspomniał o nim Clarkson, to jeden z
najgorzej prowadzących się aut w historii.
Konkurentami tego auta są:
Lamborghini Diablo, McLaren F1 i Isdera Commendatore 112i. Można pojeździć tym
autem w grze Need For Speed III Hot Pursuit. Nie jest on jednak dostępny od
początku, więc trzeba pobrać go z internetu. Jest to bowiem pojazd bonusowy.
|
Źródło: jaguarw.com |
|
Źródło: noticias.coches.com |
|
Źródło: noticias.coches.com |
|
Źródło: boldride.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz