Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

środa, 27 czerwca 2012

Szybkie i nieznane: Jaguar XJR-15


Źródło: tuningfever.fr

Na pewno znacie supersportowy model XJ220. Pewnie nie wielu z was kojarzy wyczynowy model XJR-15. Powstało zaledwie 50 egzemplarzy, tylko dlatego, aby auto mogło dostać homologację FIA. Swego czasu był to najdroższy samochód dopuszczony do ruchu na świecie (kosztował ponad 960 tysięcy dolarów).

Auto wygląda wręcz fenomenalnie i na tle konkurencji pomimo swojej surowości, potrafi zachwycić. Nadwozie auta jest dostrojone pod jak największym kątem na aerodynamikę. Nie ma tu miejsce na choćby typową dla jaguarów atrapę chłodnicy, czy kota montowanego na masce. Może to i dobrze, bo dzięki temu auto nie wyglądało tak dziadkowo. Felgi na przedniej osi miały rozmiar 17 cali. Te z tyłu – 18. W środku nie można było znaleźć niczego innego jak carbon, kilka zegarów i nie wiele więcej przełączników. W środku nie było nawet kratek na wentylację, a pasażer przed sobą miał jedynie pałąk do trzymania. Niestety auto produkowano tylko przez 2 lata.

Pod maską umieszczono silnik V12 o pojemności 6 litrów. Moc maksymalna takiego agregata wynosi jednak jedyne 450 koni mechanicznych. Takie możliwości silnika pozwalają osiągnąć setkę już po niespełna 4 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi prawie 300 km/h. Prowadzenie nie było jego domeną, bo jak wspomniał o nim Clarkson, to jeden z najgorzej prowadzących się aut w historii.

Konkurentami tego auta są: Lamborghini Diablo, McLaren F1 i Isdera Commendatore 112i. Można pojeździć tym autem w grze Need For Speed III Hot Pursuit. Nie jest on jednak dostępny od początku, więc trzeba pobrać go z internetu. Jest to bowiem pojazd bonusowy.
Źródło: jaguarw.com
Źródło: noticias.coches.com
Źródło: noticias.coches.com
Źródło: boldride.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz