Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

piątek, 14 lutego 2014

Szybkie i nieznane: Rebellion R2k

Fot. gtspirit.com

Pamiętacie jeszcze Gumball 3000, którego trasa przebiegała w ubiegłym roku przez terytorium naszego kraju? Głupie pytanie – każdy pamięta. Dlatego też nie pytam czy kołacze Wam w pamięci jeszcze Rebellion R2k. Samochód ten, jako jeden z pierwszych wjechał na parking na Krakowskim Przedmieściu.

Z całą pewnością nie mieliście pojęcia o tym, że to auto zostało ukończone dosłownie chwilę przed samym wyścigiem. Kierowcą tego bolidu był Jon Olsson – freeskier i reprezentant Szwecji w narciarstwie klasycznym. Na pewno mężczyzna nie miał łatwego życia z tym autem z racji jego filigranowych rozmiarów. Auto jest tak niskie, że średniej wielkości kompakt przerasta go o wysokość dolnych krawędzi drzwi.

Olsson potwierdził, że Rebellion nie jest całkowicie samodzielnym projektem. W gruncie rzeczy to mocno przeprojektowana Ultima GTR. Dokładnie ta sama, jaką jeździ Pan Jerzy Dziewulski. R2k nie jest też aż tak dzikie jak oryginał, gdyż do napędzania posłużył trochę mniejszy silnik.

Rebellion to maszyna wyłącznie dla kierowców, nie posiadaczy prawa jazdy. Tutaj bowiem nie uratuje ani ABS, ESP, czy TC, bo po prostu tego wszystkiego tutaj... nie ma.  Dlatego też przejazd tym autem w czasie deszczu to prawdziwa sztuka. Zwłaszcza, że pod maską grasuje dzikie stado liczące ponad 400 KM.

Fot. gumball.betsafe.com
Fot. jon-olsson.com
Fot. 500px.com

Fot. gumball.betsafe.com

Fot. jon-olsson.com
Fot. gtspirit.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz