|
Fot. gtspirit.com |
Pamiętacie
jeszcze Gumball 3000, którego trasa przebiegała w ubiegłym roku przez
terytorium naszego kraju? Głupie pytanie – każdy pamięta. Dlatego też nie pytam
czy kołacze Wam w pamięci jeszcze Rebellion R2k. Samochód ten, jako jeden z
pierwszych wjechał na parking na Krakowskim Przedmieściu.
Z całą
pewnością nie mieliście pojęcia o tym, że to auto zostało ukończone dosłownie
chwilę przed samym wyścigiem. Kierowcą tego bolidu był Jon Olsson – freeskier i
reprezentant Szwecji w narciarstwie klasycznym. Na pewno mężczyzna nie miał łatwego
życia z tym autem z racji jego filigranowych rozmiarów. Auto jest tak niskie,
że średniej wielkości kompakt przerasta go o wysokość dolnych krawędzi drzwi.
Olsson
potwierdził, że Rebellion nie jest całkowicie samodzielnym projektem. W gruncie
rzeczy to mocno przeprojektowana Ultima GTR. Dokładnie ta sama,
jaką jeździ Pan Jerzy Dziewulski. R2k nie jest też aż tak dzikie jak oryginał,
gdyż do napędzania posłużył trochę mniejszy silnik.
Rebellion
to maszyna wyłącznie dla kierowców, nie posiadaczy prawa jazdy. Tutaj bowiem
nie uratuje ani ABS, ESP, czy TC, bo po prostu tego wszystkiego tutaj... nie
ma. Dlatego też przejazd tym autem w
czasie deszczu to prawdziwa sztuka. Zwłaszcza, że pod maską grasuje dzikie
stado liczące ponad 400 KM.
|
Fot. gumball.betsafe.com |
|
Fot. jon-olsson.com |
|
Fot. 500px.com |
|
Fot. gumball.betsafe.com |
|
Fot. jon-olsson.com |
|
Fot. gtspirit.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz