|
Fot. ausringers.com |
Nie będę
przynudzał po raz kolejny jak to Wielka Brytania przyczyniła się do rozwoju
motoryzacji. Głównie tej sportowej. To dzięki niej mamy McLarena F1, który był
pierwszym samochodem do bicia naprawdę poważnych rekordów prędkości. Co więcej,
posiada on homologację drogową, dzięki czemu można było wybrać się nim również
po bułki do sklepu. Jednak ambitni Anglicy nie osiadli na laurach i budowali
bardzo szybkich aut tylko do jazdy wprost, ale też na zakrętach, jak Colin
Chapman, założyciel Lotusa. Ten samochód, o którym dziś mowa też jest szybki.
Nawet bardzo. I to zarówno na prostej, jak i na krętych odcinkach dróg.
Z pewnością
każdy przyzna, że prezentowany samochód do najpiękniejszych nie należy. Wygląda
jak połączenie bolidu formuły 1 z lat 60-tych i rosyjskiej kapsuły kosmicznej.
Przeszklona kabina, wysoko umieszczone luterka i gigantyczne wloty powietrza po
bokach to znaki rozpoznawcze. Tył jest równie oryginalny – gigantyczny spoiler,
trzy pary świateł, ogromna atrapa chłodnicy, z której sterczą dwa kominy układu
wydechowego. Pomyśleć tylko, że samochód na zdjęciach robi wrażenie dużo większego
niż w rzeczywistości.
Długość 4 metrów kwalifikuje go
do klasy samochodów miejskich, zaś szerokość mierząca ponad 1,8 m i wysokość
nieco ponad metra to wartości klasyfikujące Ultimę wśród najostrzejszych
samochodów. Zastanawia, więc gdzie mogli upchnąć silnik o pojemności 6,7 litra?
Siłownia ulokowana za fotelami produkuje 718 KM i 786 Nm momentu obrotowego. W
połączeniu z masą własną poniżej tony daje efekt, co najmniej wybuchowy. Ze
startu zatrzymanego prędkościomierz wskazuje „setkę” po 2,7 sekundy, a prędkość
maksymalna przekracza 370 km/h! W samochodzie wielkości Peugeota 207!
Na koniec pewna ciekawostka.
Dźwignia zmiany biegów znajduje się pomiędzy fotelem, a drzwiami. Zupełnie jak
w starych bolidach F1. O ile samochód jest po prostu szkaradny, tak radość z
jazdy z pewnością musi być tak duża, jak jego szpetna prezencja.
|
Fot. cars-design-ricars.blogspot.com |
|
Fot. motorsbros.com |
|
Fot. ultimagtr640.com |
|
Fot. caradvice.com.au |
|
Fot. ausringers.com |
|
Fot. siriusauto.com.ua |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz