Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

poniedziałek, 7 października 2013

W ubiegłym tygodniu nie działo się zupełnie nic!


Pierwszy raz zdarzyło się, że nie mogliśmy przygotować dla Was żadnych informacji ze świata motoryzacji. Nie przeszkodziło nam to w tym, by przekopać nowości, które nie mają szans pokazać się w Europie, a zwłaszcza w Polsce. Na innym krańcu świata bez tych samochodów nikt nie byłby w stanie wyobrazić sobie świata. Co to za auta? U nas nazywałoby się je ciężarówkami, w USA Pick’up-ami.



1. Chevrolet Silverado HD
Fot. Chevrolet


Wielka ciężarówka z absurdalnie dużymi silnikami V8 (6 litrowy „benzyniak” i 6,6 litrowy diesel) to coś, co w kraju hamburgerów jest absolutną normą. Co więcej, wersja benzynowa oferowana jest w wariantach 322 i 360 KM, które są w stanie zadowolić się paliwem E85. Ci, którzy chcą mieć do dyspozycji jak najwięcej mocy, powinni jednak wybrać diesla, który pod maską skrywa pokaźne stado 397 rączych koni mechanicznych. Te nie zasługują na tak dużą uwagę, co moment obrotowy wynoszący solidne 765 Nm.

2. GMC Sierra HD
Fot. GMC


Atrapa chłodnicy wielkości wjazdu do stodoły i malutkie oczka. To nie mogło być nic innego, jak GMC, a Sierra to najpokaźniejszy pick’up oferowany przez amerykańskiego producenta. Ten model ma największą ładowność z pośród wszystkich oferowanych ciężarówek i wynosi zdrowo ponad 3300 kg. Te parametry Sierra zawdzięcza silnikowi diesla o pojemności 6,6 litra i mocy 397 KM i momentowi obrotowemu wynoszącemu 1037 Nm! Tak, to ten sam motor, co w Chevrolecie i tak jak w nim, tu też znajdziemy 6 litrowe „benzyniaki” o mocach wynoszących 322 i 360 KM.

3. Ford Super Duty
Fot. Ford


Ford nadążając za konkurencją również postanowił pokazać odświeżonego Super Duty. W tym wypadku zmiany w dużo większym stopniu zaszły pod maską. Turbo diesel o pojemności 6,7 litra został wyposażony w jedną większą turbosprężarkę, zamiast dwóch mniejszych stosowanych w poprzedniku. Dzięki temu pod prawą stopą znajduje się 400 KM i zastraszające 1085 Nm momentu obrotowego. Macie jakieś propozycje co można byłoby przeciągnąć takim zestawem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz