Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

piątek, 19 lipca 2013

Umarł król, niech żyje król!


Wczoraj w wybranych salonach samochodów Mercedesa odbyła się premiera flagowego modelu producenta ze Stuttgartu. Przed pokazem samochodu szef polskiego przedstawicielstwa marki - Niels Kowollik – opowiedział krótko czym dla Mercedesa jest premiera każdej generacji Klasy S. Po występie został zaprezentowany film przedstawiający najważniejsze nowinki, jak np. system Magic Body Control, który rozpoznaje stan nawierzchni i dostosowuje do niej siłę tłumienia amortyzatorów, czy pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy Plus, którego zadaniem jest m. in. zatrzymanie samochodu przed zbliżającymi się zagrożeniami tj. piesi, czy inne samochody.


Długo wyczekiwana Klasa S (w wersji Long) wjechała przed widownię z Nataszą Urbańską, która chwilę później zaśpiewała przed widownią. Na zakończenie aktorka wręczyła szczęśliwcom losowania bilety na najnowszy spektakl Janusza Józefowicza. Po koncercie scena została otwarta dla widowni chcącej poznać nową limuzynę. Prezentowany model został wyposażony w podstawową jednostkę wysokoprężną o pojemności 3 litrów i mocy 258 KM.


Ponadto samochód miał na pokładzie asystenta jazdy nocnej Plus, który potrafi również odróżniać sylwetkę człowieka, inteligentny system oświetlenia, Pakiet AIR-BALANCE (odpowiada za aromatyzację wnętrza. Co więcej zapachy nie wnikają w ubrania, czy tapicerkę), system audio Burmester, wyposażenie drugiego rzędu siedzeń typu First Class (regulowane tylne siedzenia, oddzielny panel klimatyzacji i ekrany wyposażone w słuchawki blutooth), poduszki na zagłówkach i funkcję masażu ERENGIZING, który jest w stanie zaoferować aż 8 różnych typów masażu.


Poza wersją wysokoprężną dostępna jest również odmiana benzynowa (S500) wyposażona w silnik o pojemności 4,7 litra i mocy 455 KM. Dla osób szczególnie ceniących sobie środowisko naturalne producent przewidział również wersję hybrydową (S400 HYBRID) o mocy 306 KM. Kilka dni temu Mercedes pokazał topową odmianę swojej limuzyny – S63 AMG (585 KM), która będzie dostępna nie tylko z napędem na tylne koła. Model ten będzie też dostępny w wersji z napędem wszystkich kół (4MATIC). Ceny Mercedes klasy S rozpoczynają się od 360 tysięcy złotych, zaś cenniki wersji AMG mają rozpoczynać się od 149 880 euro.





Klasa S nie będzie wyposażona w ani
jedną żarówkę



Dla tych, co nie wiedzą czym będą jechać Mercedes
przygotował podświetlane progi

Ekrany zamiast zegarów i dwuramienna kierownica. W tej
klasie czegoś takiego jeszcze nie grali
Konsola centralna przeniosła się na tunel środkowy




Tak prezentują się wyświetlane zegary
Za dopłatą jest dostepny system audio Burmester




Kierowcy z tyłu też mogą regulować sobie fotel
Przestrzeni jest tu aż nadto









3 litrowy turbodiesel osiąga moc 258 KM

Foto. Marcin Koński


Organizatorzy:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz