Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

poniedziałek, 6 maja 2013

Rodzina 911 rozrasta się

Ostatni majówkowy tydzień nie był zbyt przepełniony nowościami motoryzacyjnymi, jednak Porsche zaserwowało nam zdjęcia chyba najbardziej oczekiwanego samochodu linii 911 – Turbo, o którym więcej napiszę później. Ponadto Chevrolet pokazał tradycyjnie sportowy model występujący w serii Indy500 jako safety car – tym razem nie będzie to nic innego, jak Corvette Stingray. Skoda przedstawiła rodzinną odmianę Octavii, która naszym zdaniem powinna zostać flagowym modelem Skody, a nie masakryczny Superb. Kolejne nowości przedstawiamy poniżej.


1. Toyota 4Runner

Fot. Toyota

Nowy SUV Toyoty oferowany na północnoamerykańskim rynku dość mocno zmienił się w porównaniu do poprzednika. Z przodu auto wygląda zdecydowanie dynamiczniej za sprawą dużej powierzchni wlotów powietrza, zaś małe gniewne światełka i szeroki srebrny pas na zderzaku powinny zostać poprawione. Tył to trochę styl odświeżonego Pajero bez koła zapasowego na klapie bagażnika. Nie mniej jednak auto wygląda bardzo dynamicznie. Pod maską samochodów będzie pracować 4 litrowy silnik V6 o mocy 270 KM, który za pośrednictwem 5 biegowego automatu będzie przenosić moc na obie osie.

2. Icona Vulcano

Fot. Icona

Zupełnie nowe auto równie świeżego producenta od razu ma ambicje dorównania najlepszym. Vulcano to auto odrobinę przypominającego Vette Stingraya, jednak zarówno z przodu jak i z tyłu jest zdecydowanie bardziej agresywne. Wewnątrz auta postawiono na absolutny minimalizm podparty wszechobecną elektroniką, która rzuca się w oczy na konsoli centralnej i przed kierownicą. Icona zaprezentowała pierwszą supersportową hybrydę, którą napędza spalinowy silnik V6, bądź V12 o mocy 790 KM, który wspomagany jest 160 konną jednostką elektryczną. Słabsza wersja rozpędza ten samochód do 100 km/h w czasie 2,9 sekundy i rozpędza się do ograniczonych elektronicznie 350 km/h. Tyle samo pędzi mocniejsza wersja z tą różnicą, że pierwszą setkę osiąga w mniej niż 2 sekundy. Do tej pory te wartości były zarezerwowane wyłącznie dla motocykli. Icona pokazuje, że dwuślady już je zaczynają przerastać.

3. Porsche 911 Turbo

Fot. Porsche

Porsche dość nietypowo przedstawia na początku obie odmiany Turbo. Od razu można zauważyć, że ta wersja ma inne zderzaki, inną końcówkę układu wydechowego, wydatne poszerzenie błotników z wlotami powietrza do turbosprężarek i tradycyjny spoiler. Największym rozczarowaniem jest brak potrójnego doładowania, o którym tak dużo mówiło się swego czasu. Pod maską Porsche mamy tradycyjny układ bi-turbo, dzięki któremu silnik o pojemności 3,8 litra osiąga 560 KM. Sprint od 0 do 100 km/h nowemu Porsche zajmuje jedynie 3,1 sekundy (Turbo potrzebuje 0,1 sekundy więcej), zaś rozpędzanie kończy się dopiero przy 318 km/h (zarówno w wersji „zwykłej”, jak i S). Nowy model będzie można zamawiać od sierpnia, zaś cena rozpoczynać się będzie od 162 055 euro, a za S producent zażyczy sobie 195 256 euro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz