Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

środa, 1 sierpnia 2012

Szybkie i nieznane: Leopard 6 Litre Roadster


fot. autoglasklar.de

Roadstery to domena anglików. To niezaprzeczalny fakt patrząc na dorobek angielskiej myśli samochodowej. Auto przypominające trochę wyglądem modele Morgana został wyposażony w amerykański silnik V8 z Corvette o mocy ponad 400 koni mechanicznych. Szkice tego samochodu powstały zaś w Szwecji. Do tego całego miksu dojdzie jeszcze miejsce produkcji, które znajduje się w Mielcu.

Nadwozie zostało zaprojektowane przez Maksymiliana Szwaja i prawdę powiedziawszy wygląda trochę jak lekko zmodyfikowany projekt od Morgana. Auto ma opływowe zderzaki, błotniki, reflektory i tył (co przywodzi już na myśl Wiesmanna, czy Wspomnianego Morgana – Aero 8). Samochód, jak przystało na małoseryjną produkcję, (bo produkuje się tylko 20 sztuk rocznie) jest wytwarzany całkowicie ręcznie. Zarówno nadwozie jak i silnik wykonane są z aluminium. O wyjątkowości auta mogą świadczyć jego właściciele – Szejk Doha, czy szwedzka rodzina królewska. Podobno dwóch właścicieli pochodzi z Polski. Cena jednego egzemplarza zaczyna się od 120 tysięcy euro, czyli mniej więcej pół miliona złotych.

Duże V8, które dość wymownie kpi sobie z norm czystości spalin w połączeniu z niską masą małego roadstera powinien dostarczyć osiągi na odpowiednio wysokim poziomie. I robi to bezproblemowo.

Przyspieszenie do 100 km/h trwa tu tylko 4 sekundy a prędkość maksymalna została zdławiona do jedynie 250 km/h. Śmiało można stwierdzić, że polska maszyna mogłaby jak równy z równym konkurować z jego niemieckim odpowiednikiem Wiesmannem Roadsterem.

Mówi się od jakiegoś czasu o rozpoczęciu produkcji wersji zamkniętej Leoparda – Coupe. Moja propozycja, to może produkcja bardziej wyczynowych wersji z doładowaną jednostką z Vette C5, bądź silnikiem z modelu C6 Z06 (bowiem to właśnie silniki Corvetty trafiają pod maski lampartów), który ma silnik o pojemności 7 litrów i mocy 512 KM. Idealny konkurent dla Wiesmanna Roadstera GT MF5 z fantastycznym agregatem V10 od poprzedniego modelu BMW M5.

fot. exoticonroad.com
fot. exoticonroad.com

fot. power-portal.at

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz