fot: autogush.com |
Ile modeli BMW miało silniki zamontowane centralnie?
Właściwie produkowany był jedynie M1, który został zaprezentowany pod koniec
lat 70. Miał być konkurentem dla Porsche i Ferrari nie tylko na drogach
publicznych, ale też na torze wyścigowym, jednak auto nie spełniało żadnych
norm, by mogło uzyskać homologację wyścigową. Dlatego też utworzono specjalną
ligę dla tych aut. Pod maskami znajdowały się rozwiercone jednostki pochodzące
z modelu 3.0 CSL o pojemności 3,5 litra i legitymujące się mocą 277 KM. Doładowane
wersje wyścigowe miały aż 862 konie (!).
Trzydzieści lat od debiutu pierwszego bawarskiego
superauta, BMW zaprezentowało współczesną interpretację pod nazwą Hommage. Auto
hołduje (Homage – z ang. Hołd) kształt klina, przymrużone reflektory, żaluzje
na tylnej szybie, czy dwa loga widniejące w tylnej części auta. Niestety
projektanci tak bardzo zajęli się projektowaniem nadwozia, że zapomnieli
zamontować silnik, przez co auto jest zupełnie bezużyteczne. A szkoda, bo wygląda
fenomenalnie.
W 1991 roku BMW też miało samochód z silnikiem
zamontowanym po środku (które było z
lekka zmodyfikowaną wersją M12). Nadwozie zaprojektował Italdesign.
Drzwi oczywiście otwierają się bez ramek, za to przy otwieraniu okna unoszą się
ponad dach. Z przodu auto ma niskie, szerokie reflektory z małymi nerkami. Z
profilu widać klasyczny klin, zaś tył wieńczy spoiler z szeroką listwą świateł.
Technicznie samochód ma dużo wspólnego z BMW serii 8.
Auto posiada przeszczepiony silnik, skrzynię biegów a nawet zegary z
powiększoną skalą prędkościomierza i przesuniętą obrotomierza. Pod maską trafił
silnik V12 o pojemności 5 litrów i mocy 350 KM. Jednostka nie jest zbyt
wysilona, jednak nie przeszkadza to osiągać temu autu prędkości prawie 330 km/h
i przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy. To wszystko jest zasługą
niskiej masy tego wielkiego auta (długość dochodzi do 5 metrów), która wynosi
równo tonę.
Autem można się przejechać wyłącznie w grze Need For
Speed II/II SE i jest to samochód, który może konkurować z najlepszymi. Auto na
drodze ciężko znaleźć, bowiem
wyprodukowanych jest tylko 3 egzemplarze, z czego 2 są odmianami coupe,
a jeden – Roadster Targa.
fot. autogush.com |
fot. supercars.net |
fot. autokult.pl |
fot. carsbase.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz