Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

środa, 15 sierpnia 2012

Szybkie i nieznane: Italdesign Nazca C2

fot: autogush.com

Ile modeli BMW miało silniki zamontowane centralnie? Właściwie produkowany był jedynie M1, który został zaprezentowany pod koniec lat 70. Miał być konkurentem dla Porsche i Ferrari nie tylko na drogach publicznych, ale też na torze wyścigowym, jednak auto nie spełniało żadnych norm, by mogło uzyskać homologację wyścigową. Dlatego też utworzono specjalną ligę dla tych aut. Pod maskami znajdowały się rozwiercone jednostki pochodzące z modelu 3.0 CSL o pojemności 3,5 litra i legitymujące się mocą 277 KM. Doładowane wersje wyścigowe miały aż 862 konie (!).

Trzydzieści lat od debiutu pierwszego bawarskiego superauta, BMW zaprezentowało współczesną interpretację pod nazwą Hommage. Auto hołduje (Homage – z ang. Hołd) kształt klina, przymrużone reflektory, żaluzje na tylnej szybie, czy dwa loga widniejące w tylnej części auta. Niestety projektanci tak bardzo zajęli się projektowaniem nadwozia, że zapomnieli zamontować silnik, przez co auto jest zupełnie bezużyteczne. A szkoda, bo wygląda fenomenalnie.

W 1991 roku BMW też miało samochód z silnikiem zamontowanym  po środku (które było z lekka zmodyfikowaną wersją M12). Nadwozie zaprojektował Italdesign. Drzwi oczywiście otwierają się bez ramek, za to przy otwieraniu okna unoszą się ponad dach. Z przodu auto ma niskie, szerokie reflektory z małymi nerkami. Z profilu widać klasyczny klin, zaś tył wieńczy spoiler z szeroką listwą świateł.

Technicznie samochód ma dużo wspólnego z BMW serii 8. Auto posiada przeszczepiony silnik, skrzynię biegów a nawet zegary z powiększoną skalą prędkościomierza i przesuniętą obrotomierza. Pod maską trafił silnik V12 o pojemności 5 litrów i mocy 350 KM. Jednostka nie jest zbyt wysilona, jednak nie przeszkadza to osiągać temu autu prędkości prawie 330 km/h i przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy. To wszystko jest zasługą niskiej masy tego wielkiego auta (długość dochodzi do 5 metrów), która wynosi równo tonę.

Autem można się przejechać wyłącznie w grze Need For Speed II/II SE i jest to samochód, który może konkurować z najlepszymi. Auto na drodze ciężko znaleźć, bowiem  wyprodukowanych jest tylko 3 egzemplarze, z czego 2 są odmianami coupe, a jeden – Roadster Targa.


fot. autogush.com
fot. supercars.net

fot. autokult.pl
fot. carsbase.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz