Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

poniedziałek, 24 marca 2014

Sport w wydaniu wyczynowym i ekskluzywnym


Żeby można było uznać auto za sportowe, musi przyspieszać od 0 do 100 km/h w nie więcej, niż 8 sekund. To oczywiście umowna wytyczna. Problem jednak leży oczywiście po innej stronie. Obecnie niemal każdy samochód chce być sportowy, bo tego oczekują klienci. Wystarczy wmontować przycisk zwiększający czułość pedału gazu i usztywniającego układ kierowniczy. To wszystko. Nie będę zawracał sobie głowy takimi imitacjami sportowych samochodów, bo Porsche i Mercedes zagwarantowało dużo ciekawsze propozycje.


1. Mercedes-Benz S63 AMG Coupe
Fot. Mercedes-Benz

Ekskluzywny sport to taki, który poza godziwymi osiągami gwarantuje też bardzo wysoki komfort podróżowania. No i nie należy zapominać o wkładzie nadwornego tunera, bądź innej renomowanej jednostki. Te wszystkie wymagania spełnia nowe coupe Mercedesa. Komfort jazdy pełni nadrzędną rolę, ponieważ poza Magic Body Control dostosowującym sztywność zawieszenia do jakości drogi można znaleźć tu system zapobiegający działaniu siły odśrodkowej. Jak to działa? Powiem, jak tylko będę miał okazję przetestować. A co ma odpowiadać za tę siłę odśrodkową? 5,5 litrowe bi-turbo o mocy 585 KM i równo 900 Nm momentu obrotowego. Taki zestaw ma pozwolić na rozpędzenie się auta – w zależności od ilości napędzanych kół – w 3,9, bądź 4,3 sekundy.

2. Porsche Boxster GTS/Cayman GTS
Fot. Porsche

Jeśli wersje S są dla Was za słabe, a bardzo chcecie mieć coś zbliżonego osiągami do 911 Carrery, to Porsche ma coś specjalnego. Tym razem zestawy mają składać się z 6 cylindrowych silników o mocy 330 i 340 KM (dla odpowiednio Boxstera i Caymana). To ma bezpośrednio przełożyć się na następujące parametry: 4,7 (B) i 4,6 (C) sekundy do 100 km/h, zaś prędkościomierze mają zatrzymywać się dopiero przy wartościach 280 (B) i 285 (C) km/h. Warto zainteresować się tymi samochodami, bo to najprawdopodobniej ostatnie małe Porsche napędzane silnikami 6 cylindrowymi. Ceny w Niemczech mają zaczynać się od 70 (B) i 74 (C) tysięcy euro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz