Sport
w wydaniu wyczynowym i ekskluzywnym
Żeby
można było uznać auto za sportowe, musi przyspieszać od 0 do 100 km/h w nie
więcej, niż 8 sekund. To oczywiście umowna wytyczna. Problem jednak leży
oczywiście po innej stronie. Obecnie niemal każdy samochód chce być sportowy,
bo tego oczekują klienci. Wystarczy wmontować przycisk zwiększający czułość pedału
gazu i usztywniającego układ kierowniczy. To wszystko. Nie będę zawracał sobie
głowy takimi imitacjami sportowych samochodów, bo Porsche i Mercedes
zagwarantowało dużo ciekawsze propozycje.
1. Mercedes-Benz S63 AMG Coupe
Fot. Mercedes-Benz
Ekskluzywny
sport to taki, który poza godziwymi osiągami gwarantuje też bardzo wysoki
komfort podróżowania. No i nie należy zapominać o wkładzie nadwornego tunera,
bądź innej renomowanej jednostki. Te wszystkie wymagania spełnia nowe coupe
Mercedesa. Komfort jazdy pełni nadrzędną rolę, ponieważ poza Magic Body Control
dostosowującym sztywność zawieszenia do jakości drogi można znaleźć tu system
zapobiegający działaniu siły odśrodkowej. Jak to działa? Powiem, jak tylko będę
miał okazję przetestować. A co ma odpowiadać za tę siłę odśrodkową? 5,5 litrowe
bi-turbo o mocy 585 KM i równo 900 Nm momentu obrotowego. Taki zestaw ma
pozwolić na rozpędzenie się auta – w zależności od ilości napędzanych kół – w 3,9,
bądź 4,3 sekundy.
2. Porsche Boxster GTS/Cayman GTS
Fot. Porsche
Jeśli
wersje S są dla Was za słabe, a bardzo chcecie mieć coś zbliżonego osiągami do
911 Carrery, to Porsche ma coś specjalnego. Tym razem zestawy mają składać się
z 6 cylindrowych silników o mocy 330 i 340 KM (dla odpowiednio Boxstera i
Caymana). To ma bezpośrednio przełożyć się na następujące parametry: 4,7 (B) i
4,6 (C) sekundy do 100 km/h, zaś prędkościomierze mają zatrzymywać się dopiero
przy wartościach 280 (B) i 285 (C) km/h. Warto zainteresować się tymi
samochodami, bo to najprawdopodobniej ostatnie małe Porsche napędzane silnikami
6 cylindrowymi. Ceny w Niemczech mają zaczynać się od 70 (B) i 74 (C) tysięcy euro.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz