![]() |
Fot. motorstown.com |


Czasami samochody koncepcyjne służą jako przedstawienie jakiś technologii, które pojawiają się z czasem w autach seryjnych. Inne zaś zapowiadają kierunek stylistyczny na najbliższe lata. Trzecią grupą są auta popisowe, mające na celu wyłącznie pokazanie tego, co potrafią zrobić projektanci, kiedy księgowi wychodzą do domów.
Z całą pewnością takim
samochodem jest Plymouth Pronto Spyder. Wśród samochodów amerykańskich jest
mniej więcej tym, czym dla nas jest Daihatsu Copen – mikrozabawką. Z tym, że
tutaj ma całkiem konkretną moc.
Jak wspomniałem auto jest
małe, a właściwie mieści się w europejskich normach małych miejskich
samochodzików. Długość to nie całe 4 metry długości, szerokość to 1753 mm, a
wysokość – 1143 mm.

Niska masa, to zasługa politereftalanu etylenu, który
normalnie służy do produkcji... plastikowych butelek. Tego typu zastosowanie w
budowie nadwozia przekłada się na oszczędność, co pozwoliło zachować 80%
funduszy na budowę tego auta. Czyżby inżynierowie mieli do wydania 20 dolarów?
W połączeniu z
mocnym silnikiem zapożyczonym z retro minivana o lekko podniesionej mocy do 225
kg daje dość duże możliwości. Przyspieszenie do 100 km/h w około 6 sekund i 250
km/h prędkości maksymalnej, to wartości, które pozwalają zostawić za sobą sporą
rzeszę konkurencyjnych aut spod znaku Audi, czy BMW.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz