Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

piątek, 14 czerwca 2013

Szybkie i nieznane: BMW 2800 Spicup

Fot. bmwblog.com


BMW – jeden z największych producentów samochodów klasy premium i auto, które jest jednocześnie szybkie i nieznane? Jednak to możliwe. Model Spicup, to jeden z najbardziej awangardowych modeli w historii monachijskiego producenta. Nietypowe nadwozie nie tylko był w stanie imponować pod koniec lat 60-tych ubiegłego stulecia, ale też i obecnie, 44 lata od premiery. Sama nazwa modelu została poprzez połączenie dwóch wyrazów: Spider i Coupe.

Pierwsze skojarzenie, kiedy patrzy się na samochód, to Alfa Romeo Montreal posiadająca bardzo podobne rozwiązanie „brwi” częściowo zasłaniających przednie reflektory. Niestety skojarzenia, że oba auta zaprojektowało to samo włoskie studio stylistyczne jest błędne. Wspomniany Montreal powstał przez Bertone. Dzisiejszy bohater „urodził się” w murach Giugiaro. Prawdą jest jednak to, że oba samochody mają wspólnego „ojca”, a jest nim Marcello Gandini. Samo nadwozie typu targa z dość niezdarnymi kształtami i elementami stylistycznymi przywodzącymi na myśl model 507.


Przód wygląda jak zając z zębami w kształcie charakterystycznych nerek. Tył zaś odrobinę przypomina Citroena DS, szczególnie na wysokości dachu, gdzie znajdują się światła pozycyjne. Napompowane opony wyglądające niczym koła ratunkowe z wmontowanymi stylowymi felgami w kształcie dysków. Do zielonego nadwozia jak nic pasować będzie tapicerka w kolorze... zielonym. Greenpeace czułby się tutaj jak u siebie w domu – same naturalne materiały, w dodatku w najbardziej ekologicznch z dostępnych odcieni – lasu iglastego z domieszką wiosennej trawy.


Pod tym dziwnym nadwoziem znajduje się technika w całości zaadaptowana z serii E3, wraz z silnikiem o 6 cylindrach ułożonych wzdłużnie i pojemności 2,8 litra. Jednostka produkowała 170 KM i 236 Nm, dzięki czemu samochód rozwijał prędkość maksymalną 210 km/h.

Niestety samochód oficjalnie nie trafił do produkcji tylko dlatego, że nie nawiązywało do przeszłości marki, oraz nie utożsamiało się z jej filozofią. Dlatego też powstał zaledwie jeden egzemplarz tego samochodu. Podczas ostatniej aukcji cena tego Spicupa osiągnęła 460 tysięcy euro!

Fot. wpapers.ru
Fot. wpapers.ru
Fot. wikimedia.org
Fot. flaviendachet.blogspot.com


Fot. classiccarsforsale.co.uk
Fot. flaviendachet.blogspot.com


Fot. flickr.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz