|
Fot. bmwblog.com |
BMW –
jeden z największych producentów samochodów klasy premium i auto, które jest
jednocześnie szybkie i nieznane? Jednak to możliwe. Model Spicup, to jeden z
najbardziej awangardowych modeli w historii monachijskiego producenta. Nietypowe
nadwozie nie tylko był w stanie imponować pod koniec lat 60-tych ubiegłego
stulecia, ale też i obecnie, 44 lata od premiery. Sama nazwa modelu została poprzez
połączenie dwóch wyrazów: Spider i Coupe.
Pierwsze
skojarzenie, kiedy patrzy się na samochód, to Alfa Romeo Montreal posiadająca
bardzo podobne rozwiązanie „brwi” częściowo zasłaniających przednie reflektory.
Niestety skojarzenia, że oba auta zaprojektowało to samo włoskie studio
stylistyczne jest błędne. Wspomniany Montreal powstał przez Bertone. Dzisiejszy
bohater „urodził się” w murach Giugiaro. Prawdą jest jednak to, że oba
samochody mają wspólnego „ojca”, a jest nim Marcello Gandini. Samo nadwozie
typu targa z dość niezdarnymi kształtami i elementami stylistycznymi
przywodzącymi na myśl model 507.
Przód
wygląda jak zając z zębami w kształcie charakterystycznych nerek. Tył zaś
odrobinę przypomina Citroena DS, szczególnie na wysokości dachu, gdzie znajdują
się światła pozycyjne. Napompowane opony wyglądające niczym koła ratunkowe z
wmontowanymi stylowymi felgami w kształcie dysków. Do zielonego nadwozia jak
nic pasować będzie tapicerka w kolorze... zielonym. Greenpeace czułby się tutaj
jak u siebie w domu – same naturalne materiały, w dodatku w najbardziej
ekologicznch z dostępnych odcieni – lasu iglastego z domieszką wiosennej trawy.
Pod
tym dziwnym nadwoziem znajduje się technika w całości zaadaptowana z serii E3,
wraz z silnikiem o 6 cylindrach ułożonych wzdłużnie i pojemności 2,8 litra.
Jednostka produkowała 170 KM i 236 Nm, dzięki czemu samochód rozwijał prędkość
maksymalną 210 km/h.
Niestety
samochód oficjalnie nie trafił do produkcji tylko dlatego, że nie nawiązywało
do przeszłości marki, oraz nie utożsamiało się z jej filozofią. Dlatego też
powstał zaledwie jeden egzemplarz tego samochodu. Podczas ostatniej aukcji cena
tego Spicupa osiągnęła 460 tysięcy euro!
|
Fot. wpapers.ru |
|
Fot. wpapers.ru |
|
Fot. wikimedia.org |
|
Fot. flaviendachet.blogspot.com |
|
Fot. classiccarsforsale.co.uk |
|
Fot. flaviendachet.blogspot.com |
|
Fot. flickr.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz