1.Porsche 911 50 Years Edition (2013)
fot.Porsche
Specjalna edycja kultowego modelu 911 jest czymś w rodzaju składanki “Best of…” nawiązującej do korzeni tego samochodu. Przypomnijmy, że Porsche 911 zadebiutowało w 1963 roku. Rok nie jest bez znaczenia, gdyż niemiecki producent zdecydował, że wyprodukuje właśnie 1963 egzemplarze modelu Porsche 911 50 Years Edition.Prezentowany pojazd bazuje na modelu Carrera S, a więc wyposażony jest w 3,8-litrowy silnik typu bokser, który generuje 400 KM i 440 Nm momentu obrotowego. Pozwala to osiągnąć pierwsze 100 km/h w 4,5 sek. (4,3 sek. ze skrzynią PDK). Inżynierowie postawili na nieco zmodyfikowane zawieszenie i układ wydechowy. Samochód w edycji specjalnej charakteryzuje się nieco poszerzonym nadwoziem znanym z modelu 911 Carrera 4. Ma 20-calowe felgi aluminiowe, których wzór nawiązuje do klasycznych obręczy Fuchs, oznakowanie edycji specjalnej oraz nowe obudowy lusterek bocznych. Nie da się również nie zauważyć chromowanych wykończeń, które szczególnie w tylnej części samochodu nawiązują do modelu sprzed 50 lat. Jubileuszowy model będzie dostępny jedynie w dwóch kolorach nadwozia: Graphite Grey i Geyser Grey.
2.Pagani Zonda Revolucion (2013)
fot.Pagani
Zonda Revolucion jest ostatnią odsłoną szalonego superauta ze stajni Horacio Paganiego. Niemal wszystkie elementy pojazdu wykonano z włókna węglowego lub tytanu co gwarantuje niesamowicie niską masę - zaledwie 1070 kg. Sześciolitrowy silnik V12 o mocy 800 KM powinien więc bez problemu radzić sobie z napędem. Poza superlekką karoserią i mocną jednostką, Zonda Revolucion wyróżnia się regulowaną aerodynamiką na wzór DRS z F1, zaktualizowanym oprogramowaniem ABS-u, hamulcami Brembo i sześciobiegową przekładnią sekwencyjną.
Porche 911 Carrera 50 Years Edition - fantastyczny samochód, choć moim zdaniem Classic Edition był jeszcze lepszy.
OdpowiedzUsuńPagani Zonda Revolucion - ukoronowanie ukoronowania, bo szczytem miała zostać Zonda R. Jak dla mnie ten model powinien być cały czas w produkcji.