1.Toyota RAV4 2013
fot.Toyota
Najnowsza generacja RAV4 będzie bratem bliźniakiem Aurisa na sterydach, a szkoda, ponieważ myśl designerska Toyoty staje się coraz bardziej kontrowersyjna, o co bym nigdy nie posądzał tą markę. Samochód bardziej przypomina małe SUV-y rodem ze USA marki Buick, niż europejskie pseudo terenówki. Nowa "raw czwórka" będzie dłuższa o 25cm, szersza o 3cm lecz niższa o 2.5cm. Na tą chwile wiemy, iż będą dostępne 4 silniki, 2 wysokoprężne o pojemności 2.0 (124KM) oraz 2.2(150KM), natomiast benzynowe o pojemności 2.5(180KM) oraz 2.0(145KM).
2.BMW 4-Series Coupe 2013
fot.BMW
To już oficjalne: BMW serii 3 w nadwoziu z tylko jedną parą drzwi będzie od teraz serią 4 nazywane. To nie tylko sygnał otwierający nowy rozdział w historii modelu, ale również ukłon w stronę dużych coupe o nieparzystych numerach, czyli serii 6 oraz serii 8, której produkcję zakończono w 1999 roku.Coupe serii 4 to także nowe proporcje, sprzyjające wrażeniu dynamiki. W stosunku do obecnego coupe serii 3 auto jest dłuższe o 12 milimetrów, o 44 milimetry szersze i o 16 milimetrów niższe. Rozstaw osi zwiększył się o 50 milimetrów, rozstaw kół z przodu urósł o 45 milimetrów, a rozstaw kół z tyłu został powiększony aż o 80 milimetrów. To, co BMW nazywa dziś konceptem jest w rzeczywistości produktem bardzo bliskim wersji seryjnej, w której zmienią się zapewne tylko detale, jak kształty klamek, lusterek czy okolic wlotów powietrza. W salonach sprzedaży auto ma pojawić się w pierwszej połowie przyszłego roku, najprawdopodobniej jako benzynowe 418i, 420i, 428i i 435i oraz wysokoprężne 420d, 425d, 430d i 435d. Na szczycie serii stanie oczywiście M4.
3.Audi RS6 Avant 2014
fot.Audi
Potężne kombi z Ingolstadt wraca do gry! Audi opublikowało właśnie oficjalne zdjęcia Audi RS6 Avant, które chowa pod maską 4,0 l silnik V8 TFSI Bi-Turbo o mocy 560 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Warto w tym miejscu przypomnieć, że poprzednik dysponuje 5,0 l jednostką V10 o mocy 579 KM i 650 Nm. Napęd w Audi RS6 Avant 2014 przekazywany jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Taka konfiguracja pozwala osiągnąć pierwszą setkę w 3,9 s oraz prędkość maksymalną 304 km/h. Dla porównania RS6 V10 przyspiesza od 0-100 km/h w 4,6 s i maksymalnie rozpędza się do 274 km/h. Jeśli chodzi o design, nadwozie dostało to, czego się spodziewaliśmy. Nie zabrakło m.in. srebrnych lusterek, relingów dachowych czy ogromnych aluminiowych felg. Na szczególną uwagę zasługuje napis Quattro pod przednią rejestracją.
Toyota RAV-4 - Przód ciekawy, tylko ten tył... Pogniewana zmywarka.
OdpowiedzUsuńBMW 4 - Dużo ładniejszy od serii e92. Właściwie to najładniejsze średnie coupe BMW od serii e46.
Audi RS6 - słabszy, a lepszy. Mniej zwalista stylistyka. Zwarty i szybki - to jest to.