Redline MotoBlog

Informacje, publicystyka z motoryzacyjnego świata. Bez zbędnych konwenansów.

poniedziałek, 17 listopada 2014

Niemcy – Włochy: 2:1

Tak można podsumować ubiegłotygodniową premierę nowości motoryzacyjnych. FIAT pokazał kolejną wariację na temat swojej 500 – tym razem z „X” w nazwie, zaś Audi postanowiło odświeżyć najmniejszy samochód w gamie, w głównej mierze poprzez zmianę... Przecztacie o tym później.








1. FIAT 500X
Fot. FIAT

Zastanawia mnie po co budować drugi, oddzielny model „pięćsetki”, skoro można byłoby zastosować napęd na wszystkie koła w oferowanym już 500L Trekking? Odpowiedź jednak wydaje się wręcz oczywista – pora przedstawić następcę Sedici. W końcu Suzuki już w zeszłym roku pokazał nowe SX-4 i od początku było wiadome, że nie powstanie on we współpracy z Włochami. Mały FIAT, który powstał na płycie podłogowej Jeepa Genegade oferowany będzie z silnikami 1.4 MultiAir (140 KM) oraz trzema jednostkami wysokoprężnymi – 1.3, 1.6 i 2.0 z rodziny MultiJet II (odpowiednio 95, 120 i 140 KM). Absolutną nowością w ofercie ma być automatyczna skrzynia biegów o aż 9 przełożeniach.

2. Audi A1/A1 Sportback
Fot. Audi

Zmiany, jakie zaszły na zewnątrz można przedstawić jednym tchem: inny jest grill i przednie reflektory, powiększono paletę kolorów oraz długość samochodów – dodano dwa centymetry. To jednak nic w porównaniu z tym, co zmieniło się pod maską. Pierwszy silnik (benzynowy), 3 cylindrowy 1.0 TFSI będzie mieć 95 KM, zaś drugi (diesel) 1.4 TDI – 90. Zapomniałbym dodać, że zmiany stylistyczne naturalnie obejmą również sportowe modele S1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz